sobota, 13 lipca 2013

44. Aniołowie i kosmici. Kościół wobec cywilizacji pozaziemskich


Tym razem zrecenzuję coś zupełnie nowego, gdyż nie będzie to powieść lecz zbiór siedmiu wywiadów na temat, który już od dawna mnie ciekawił i innych pewnie także. Mam tu na myśli sprawy związane z cywilizacjami pozaziemskimi, czy jak kto woli z kosmitami :) Książka "Aniołowie i kosmici" wydana przez Wydawnictwo M jest idealną pozycją dla osób, które chcą dowiedzieć się czegoś więcej na ten temat, ale też poznać jakie stanowisko przyjmuje wobec niego Kościół.

Odkąd odbyły się pierwsze podróże w kosmos ludzi zaczęła bardzo ciekawić możliwość istnienia życia poza Ziemią. W końcu pośród tylu Galaktyk jest to bardzo prawdopodobne. Do tej pory jednak nie udało się nic odkryć, a ludzie z natury są ciekawscy i lubią dopowiadać sobie pewne rzeczy. Nie ma w tym nic złego, dopóki nie zaczną traktować oni tego jako prawdy. Powstało już wiele sekt, także w Polsce, zrzeszających sporo osób, które nawet nie zdają sobie sprawy ze swoich złych wyborów. "Aniołowie i kosmici" w ciekawy sposób opisują, co powinniśmy uznać za nieprawdę i czego się wystrzegać.

Tomasz Rowiński przeprowadził rozmowę z kapłanami, którzy w wyczerpujący i interesujący sposób przedstawili katolickie spojrzenie na temat kosmitów, czy fenomenu UFO. Jak sam autor wywiadów wspomina w Słowie wstępnym nie spodziewał się, że rozmówcy tak chętnie będą wypowiadali się na ten temat, w końcu Kościół nie przedstawił swojego oficjalnego stanowiska, co tylko budzi jeszcze większą ciekawość ludzi. Poszczególne osoby nie tylko dzielą się z nami swoją wiedzą, ale też kierują nas we właściwym kierunku, wskazują na co powinniśmy zwracać uwagę. W ten sposób pomysł trzymania się tylko tematu istnienia życia pozaziemskiego przekształcił się w coś znacznie więcej, bo porusza też kwestię naszego znaczenia we wszechświecie, poglądów czy mitów. 

Rozmówcy odpowiadają różnie na pytania Rowińskiego- jedni są bardziej ostrożni, a inni śmiało wyrażają swoje poglądy. Dzięki temu, że autor zadaje czasami te same pytania różnym osobom znamy wyczerpujący obraz tego co powinniśmy wiedzieć. Oprócz przemyśleń można tu też znaleźć ogólną historię UFO i związanych z tym rzeczy. Najbardziej zaciekawił mnie wywiad z ks. Andrzejem Zwolińskim, gdzie poruszany jest właśnie temat kosmitów, ufologów, a to wszystko odniesione do Pisma Świętego. Bardzo ciekawe były dla mnie fragmenty o sektach w Polsce (o których nawet nie wiedziałam!) czy o skutkach błędnego odczytania Biblii, gdzie przykładem jest osoba Dänikena. Pod każdym wywiadem możemy znaleźć krótką notkę o rozmówcy. Wypowiedzi kapłanów są odpowiednio uzasadnione, poparte cytatami z Biblii itp. Z pewnością "Aniołowie i kosmici" to książka godna polecenia, szczególnie dla osób, które chcą znać tą prawidłową i jedyną wersję. Polecam ją wszystkim :) 

Książkę przeczytałam w ramach wyzwania 



14 komentarzy:

  1. Takie książki często wciągają bardziej niż powieści. Czytając dobry wywiad momentami ma się chęć samemu zadać pytanie c:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to prawda. W przypadku tej książki kiedy tylko nasunęło mi się jakieś pytanie na myśl, za chwilę było ono tłumaczone. Jest to bardzo wyczerpujący wywiad :)

      Usuń
  2. Ostatnio mam ochotę na coś podobnego. Takie spojrzenie na anioły i kosmitów z religijnego punktu widzenia może być interesujące :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyszłam z tego samego założenia. Temat jest bardzo ciekawy a ja od dawna interesowałam się tą sprawą :)

      Usuń
  3. Zdziwiłam się gdy zobaczyłam taką powieść u Ciebie na blogu. Nie powiem książka również i mnie zainteresowała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No wiem, tak mnie jakoś wzięło. Fajnie, że cię zaciekawiłam :)

      Usuń
  4. Zawsze w pewnym stopniu interesowały mnie takie tematy, więc ta jak i inne podobne książki na pewno by mnie zaciekawiły :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj, tym razem raczej się nie skuszę;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Tym razem raczej nie dla mnie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Książka może faktycznie być ciekawa, taka całkiem inna niż reszta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że tak. Rzadko sięgam po coś innego niż powieść, a ta książka była fajną odskocznią od tego gatunku :)

      Usuń
  8. Jakoś wolę pozostać przy powieściach. Takie książki w ogóle mnie nie interesują ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Brzmi nieźle, ale chyba jednak nie dla mnie. Podobnie jak Justine wolę pozostać przy powieściach.

    OdpowiedzUsuń

Każdy Wasz komentarz jest dla mnie zachętą do prowadzenia tego bloga. Każdy ślad jaki tutaj zostawicie sprawia, że jest mi ciepło na sercu. Zapraszam Was więc do komentowania, czytam każdą Waszą odpowiedź i jestem chętna do dyskusji. Chętnie odwiedzę również Wasze blogi :)

Jeżeli jesteś osobą anonimową, Ciebie też zachęcam do komentowania. To naprawdę bardzo miłe, kiedy widzę, że czytacie moje posty. Tylko nie zapominajcie się podpisać :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...