wtorek, 20 sierpnia 2013

Liebster Award 4 :)

Ostatnio nazbierałam sporo zaległości. Postanowiłam więc to dzisiaj zmienić i stąd ten post. Zostałam nominowana bowiem do dwóch zabaw blogowych, o których już pewnie większość z Was słyszała: Versatile Bloger i Liebster Award. No to zaczynam :)


LIEBSTER BLOG AWARD. Nominacja od Natalia MKasia SAna oraz Dzosefinn Blake

PYTANIA NATALII
1. Ulubiony rodzaj muzyki?
Lubię słuchać rocka, muzyki, której słuchając mogę się w nią 'wczuć', tak, że mimo tego, że nie zawsze rozumiem sens, to przechodzą mnie ciarki :) Lubię też muzykę z mocnym bitem w tle oraz niektóre dubstepy, albo muzykę filmową, niekoniecznie ze słowami. Lubię mieć jakieś wspomnienia związane z muzyką, chociażby dobry film, który niedawno obejrzałam :)

2. Lubisz/umiesz gotować?
Zawsze coś tam potrafię upichcić :) Potrafię zrobić posiłek, ale jako ktoś uwielbiający słodkie sprawdzam się jako dobry cukiernik :) Zwłaszcza jeśli chodzi o ciasta kremowe :)

3. Ostatnio kupiona książka?
"Mroczny anioł" i "Neva"

4. Twoja największa zaleta/dobra cecha?
Cóż, nie mnie to osądzać :) Kiedyś usłyszałam jednak od kogoś, że jestem tolerancyjna. Chyba jest w tym sporo prawdy, zawsze staram się wczuć w rolę tego z kim mam do czynienia, zrozumieć go. Tamta osoba dała mi wtedy sporo do myślenia... Powiedziała też, że jestem empatyczna. Gdyby nie jedna z zabaw na zajęciach w gimnazjum (Spójrz inaczej, czy coś) nigdy bym o tym nie wiedziała :)

5. Przeszkadza ci bałagan w pokoju?
Jestem zwolennikiem artystycznego nieładu :) Mam pokój z rodzeństwem więc prawie nigdy nie ma w nim porządku, ale staram się jak mogę :) Bałagan mi nie przeszkadza, ale jeśli jest uporządkowany. Wiem, że to dziwnie brzmi, ale znam osoby, które w swoim artystycznym nieładzie szybciej znajdują rzeczy niż kiedy mają czysty pokój :) Tak więc bałagan mi nie przeszkadza, ale nie przesadzony. To samo ma się do porządku :)

6. Czy czytasz czasem książki po kilka razy?
Zanim jeszcze zaczęłam prowadzić bloga i miałam tylko kilka książek, czytałam każdą przynajmniej dwa razy. Po założeniu bloga jakoś zabrakło na to czasu, najszybciej jak się da zaczynam nową lekturę, żeby mieć o czym napisać. Zauważyłam niedawno, że czytanie wcześniej było zabawniejsze, bardziej mnie cieszyło i ekscytowało. Dlatego powracam czasami do moich ulubionych serii, czy momentów w książkach, aby sobie przypomnieć

7. Masz swoje ulubione wydawnictwo?
W mój gust najczęściej trafia Wydawnictwo Otwarte, Dolnośląskie, czy Egmont, chociaż tego ostatniego nie poznałam jeszcze najlepiej :)

8. Czy masz jakąś książkę, którą zaczęłaś czytać a nie skończyłaś?
"Siedem promieni". Wolałam się nie męczyć. Zaczęłam też kiedyś "Jutro" i chyba nie był to jeszcze mój czas dla tej serii, bo nie mogłam jej skończyć :)

9. Lubicie słodycze?
I to jeszcze jak!

10. Ulubione miejsce w Polsce?
Nie wiem czy takie mam. Na przykład Zakopane jest fajne... Ale wolę jednak mało tłoczne miejsca, blisko natury

11. Książki wypożyczone czy kupione?
I takie i takie. Chociaż wolę kupować, to wypożyczone książki, czytane wielokrotnie, sprawiają wrażenie, że mają swoją historię. A ja uwielbiam rzeczy z historią :)

PYTANIA KASI
1. Jaka jest twoja ulubiona lektura bądź seria?
Uwielbiam mitologię i baśnie więc kiedy takie elementy posiada jakaś książka ma wielkie szanse na zdobycie mojego serca :) Dlatego ulubiona seria to "Spętani przez bogów" z pierwszą częścią na czele. Lubię też Harrego Pottera do którego mam zamiar niedługo powrócić. Jest jeszcze tyle serii, które chcę przeczytać!

2. Od kiedy tak bardzo lubisz czytać książki? Ile miałaś lat kiedy wzięłaś książkę, która zadecydowała o tym, czy lubisz czytać?
O tym, że lubię czytać wiedziałam już odkąd się nauczyłam. Mama mówi, że zawsze miałam nos w książkach :) Co do książki od której mój 'molizm książkowy' się zaczął, powinnam tu wymienić Harrego Pottera, ale po nim przeczytałam Zmierzch, no i wtedy wpadłam :)

3. Jaka jest twoja ulubiona pora dnia, którą przeznaczasz na czytanie?
Zwykle jest to wieczór, tuż przed snem, albo rano, jeśli akurat jest wolne od szkoły :)

4. Maksymalnie do której godziny w nocy potrafisz czytać książkę?
Jeżeli książka wciąga, to potrafię się dla niej poświęcić :) Kiedyś czytałam powieść, aż jej nie skończyłam, do 4 nad ranem :)

5. W jaki sposób spędziłaś wakacje?
W domu. Niedawno wróciłam z pieszej pielgrzymki do Częstochowy i to by było na tyle :)

6. Jaka książka na zawsze pozostanie w twoim sercu i pamięci?
"Spętani przez bogów", "Mały książę",  i pewnie też inne

7. Gdybyś spotkała kogoś, kto nie lubi czytać, ale musi zapoznać się z dowolna książką, jaką byś mu polecił, mając na celu również to, by polubił dzięki temu czytanie?
To zależy jaki ten 'ktoś' ma gust. Jeżeli podobny do mojego, to tak jak ja przeczytałby pewnie Zmierzch :) Ale Harry Potter też jest niezły jak na pierwszy raz ;)

8. Gdy myślisz o swoim dzieciństwie, co jako pierwsze nasuwa ci się na myśl?
Mika, biała suczka, którą tarmosiłam w dzieciństwie. To był super piesek... Wakacje u mojej świętej pamięci babci Zosi...

9. Dlaczego postanowiłaś założyć bloga z recenzjami?
Bo bardzo chciałam mieć bloga, swoje miejsce w sieci, a akurat miałam kilka recenzji napisanych dla zabawy :) Tyle razy odpowiadałam już na to pytanie, możecie znaleźć odpowiedź w poprzednich takich postach, albo w zakładce 'O blogu' :)

10. W trakcie czytania jakiej książki jesteś teraz?  Możesz ją polecić innym czy raczej nie?
Teraz czytam "Tajemniczy ogród". Książka bardzo fajna, lektura szkolna w podstawówce, ale postanowiłam się z nią znowu zapoznać. Oczywiście polecam :)

11. Poza czytaniem książek co najbardziej lubisz robić w swoim wolnym czasie?
Rysować, oglądać telewizję, pić herbatę :P

PYTANIA OD ANY
1. E-book czy książka papierowa?
Zdecydowanie książka papierowa

2. Ulubione miejsce i czas do czytania?
Moje łóżko. Ewentualnie balkon. Czas czytania, popołudnie, wieczór.

3. Książka, którą bardzo chcieliście przeczytać, ale jeszcze wam się to nie udało?
Za dużo tego! Jak na razie czaję się na ostatni tom "Spętanych przez bogów", "Magiczną gondolę" i serię o Percym Jacksonie

4. Czy zdarzyło wam się kupić/wybrać książkę tylko z powodu okładki? Jaka to była książka?
Jako że jestem wzrokowcem, zdarza mi się to dosyć często. Ale nie zawsze kupuję te książki, bo opis mają masakryczny :) Ostatnio książką jaką kupiłam ze względu na okładkę było "Proroctwo sióstr". Książka raczej średnia :)

5. Macie problem z przechowywaniem książek? Gdzie jest ich zaszczytne miejsce?
Moje książki nie mają jeszcze swojego miejsca. Ale niedługo będą miały dla siebie go mnóstwo, kiedy kupię regał na książki :)

6. Ulubiona książka z dzieciństwa?
Raczej baśnie, Królewna Śnieżka, Złotowłosa i trzy niedźwiadki :)

7. Czym kierujecie się przy wyborze książek?
Najpierw patrzę na okładkę oczywiście, potem na tytuł. Jeżeli widzę, że coś mnie zaintrygowało wtedy patrzę opis. Zazwyczaj jednak kiedy pierwszy raz widzę jakąś książkę wolę poczekać z kupnem i przeczytać kilka opinii :)

8. Jeśli moglibyście zostać postacią/stworzeniem z jednej z książek, kogo/co byście wybrali i dlaczego?
Ojej, no nie wiem... Do tej pory jakoś nie widzę się jako postać z ulubionej książki :)

9. Jak zaczęła się wasza przygoda z pisaniem bloga?
Pytanie 9 powyżej

10. Czy współpracujecie z jakimś wydawnictwem/portalem? Jak oceniacie tą współpracę?
Do tej pory współpracuję z Wydawnictwem M i Wydawnictwem MG. Cieszę się, że dano mi taką możliwość :) Nie mam jeszcze doświadczenia pod względem współpracy, ale jak na razie jestem z niej zadowolona :)

11. Czy macie czas, aby powiedzmy przynajmniej tak raz/dwa razy w tygodniu odwiedzić wszystkie blogi obserwowane przez siebie? A może macie jakąś garstkę ulubionych i tylko tam zaglądacie, a do reszty sporadycznie?
Oczywiście, że mam swoje ulubione blogi, na które najczęściej wchodzę. O dziwo lubuję się w tych najnowszych :) Lubię patrzeć jakie inni mają początki i jak ich blog się potem zmieni. No i ich opinie są jeszcze niedopracowane do końca, są po prostu inne niż na tych 'starszych' blogach. Jeżeli mam czas staram się wchodzić na wszystkie blogi na liście. Ale nie zawsze on jest. Niemniej jednak staram się wygospodarować trochę czasu na samo odwiedzanie waszych blogów. Ale pewnie wiecie, że często potrzeba go dosyć sporo :)

PYTANIA OD DZOSEFINN
1. Najszlachetniejsza rzecz jaką zrobiłaś to...
O matko! No cóż nigdy się nad tym nie zastanawiałam... No i jak tu teraz wybrnąć, żeby nie było, że jestem nieszlachetna :P... Pomyślę nad tym jeszcze i postaram się uzupełnić tą odpowiedź. Staram się robić dobre rzeczy codziennie, ale wątpię, żeby były one godne nazwania 'szlachetnymi'...

2. Kim chciałaś być jak byłaś mała?
Nauczycielką :)

3. Trzy ważne dla ciebie słowa zaczynające się na literkę "D"
Dom, Dusza, Deser :)

4. Jak siebie widzisz za 10 lat?
Nie mam jakichś konkretnych wyobrażeń. Mam nadzieję, że będę miała już własną rodzinę, dom, dobrą pracę.

5. Jeśli miałabyś możliwość spotkać się ze zmarłą osobą, o co byś zapytała?
Zapytałabym ją czy jest szczęśliwa

6. Potrafisz wybaczać?
Tak. Nawet jeśli mam 'focha' to nie trwa on dłużej niż dwa dni. Nie miałam jeszcze jednak możliwości (na szczęście) sprawdzić czy potrafiłabym wybaczyć coś naprawdę krzywdzącego

7. Czy kiedykolwiek przywitałaś się z nieznajomym myśląc, że to twoja znajoma?
Nie, ale mało brakowało :)

8. Jeśli miałabyś możliwość podróży do miejsc z książek, to gdzie byś pojechała i dlaczego akurat tam?
Chętnie wybrałabym się do Paryża albo Wenecji. Nie wiem konkretnie z których książek są te miejsca, ale z pewnością są one często tłem wydarzeń :) Dlaczego tam? Bo mam romantyczną duszę

9. Kino, czy teatr?
Rzadko chodzę do kina, a do teatru jeszcze rzadziej. Jednak i kino i teatr mają coś w sobie ciekawego... Myślę, że najpierw pomyślałabym o kinie :)

10. O czym w tym momencie myślisz?
O pytaniu numer 1 :P

11. Twój ulubiony cytat to...
Ulubionych cytatów mam mnóstwo. Ale ostatnio po głowie chodzi mi ten:
"Wierzę w słońce, nawet kiedy nie świeci. Wierzę w miłość, nawet kiedy jej nie czuję. Wierzę w Boga, nawet kiedy milczy".
Jest to napis wydrapany na ścianie z czasów II wojny światowej

Uf, już koniec :) Jak widzicie pytania są różne: jedne proste a inne wręcz przeciwnie. Naprawdę długo myślałam nad pytaniami Dzosefinn, na przykład :) Jeszcze raz dziękuję Wam, dziewczyny za tę nominację. Czuję się niezwykle wyróżniona i zaszczycona. Takie gesty sprawiają tylko, że aż mam nowe chęci do prowadzenia tego bloga :*

Zostałam też nominowana przez LettyOczytaaanaaAgnes Recenzentka i Pati do The Versatile Blogger. Mam nadzieję, że wybaczycie mi dziewczyny jeśli nie napiszę tych siedmiu faktów o sobie. Po prostu nic już nie wymyślę :P Może odpowiedzi na powyższe pytania są wystarczające, przynajmniej taką mam nadzieję :3

Chciałabym nominować te blogi do Liebster Award:
http://bibliotekapodmarcepanem.blogspot.com/
http://kto-czyta-ksiazki.blogspot.com/
http://basiapelc.blogspot.com/
http://krainatysiacaksiag.blogspot.com/
http://dzieciemroku94.blogspot.com/
http://ksiazka-w-reku.blogspot.com/
http://kinga42.blogspot.com/
http://recenzentki-ksiazkowe.blogspot.com/
http://livresland.blogspot.com/
http://miedzy-stronnicami.blogspot.com/
http://moonatyczka.blogspot.com/

Odpowiedzcie proszę na te pytania:
1. Czy masz motto życiowe?
2. Co jest dla ciebie najważniejsze?
3. Czy dążysz do jakiegoś celu?
4. Jaki masz dzwonek w komórce?
5. Czy masz osobę, która 'zaraziła cię' czytaniem?
6. Czy mając możliwość przeniesienia się do świata z ulubionej książki skorzystałabyś z tego? Gdzie byś się wtedy przeniosła?
7. Kim byłabyś w książce: wampirem, wilkołakiem, elfem, wróżką, zombie, a może jeszcze czymś innym?
8. Jaka jest twoja ulubiona okładka książki? (max 3)
9. Otwórz książkę, którą masz pod ręką, na stronie 36 i przepisz pierwsze zdanie :)
10. Jeśli miałabyś być zwierzęciem, to jakim? Jak miałabyś wtedy na imię?
11. Czego się najbardziej boisz/obawiasz?


Może z niektórymi się już spotkaliście, może niektóre są podobne do innych, ale mam nadzieję, że miło spędzicie czas na odpowiadaniu na moje pytania. Oczywiście udział w zabawie nie jest obowiązkowy, ale bardzo chciałabym poznać Wasze odpowiedzi :)

Jeszcze raz przepraszam osoby, które strasznie długo czekały na moje odpowiedzi. Mam nadzieję, że więcej nie dopuszczę się takiego czynu :P

Pozdrawiam Was cieplutko
Nessie

19 komentarzy:

  1. Dziękuje bardzo za nominację, ale niedawno brałam już udział w tej zabawie ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście udział nie jest obowiązkowy :) Ale jeśli chcesz możesz odpowiedzieć tutaj w komentarzu :)

      Usuń
  2. Mnie do sięgnięcia po książkę najczęściej skłania tytuł, potem opis i dopiero okładka :) Kiedyś kilka razy zawiodłam się na książkach po tym jak przy wyborze kierowałam się szatą graficzną i teraz już nie ryzykuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No masz! Wiedziałam, że o kimś zapomniałam! Chciałam Cię nominować Pati i gdzieś umknął mi twój blog :( Czy mogłabyś na przykład odpowiedzieć tutaj? Kurczę, ale się porobiło

      Usuń
  3. Dziękuje bardzo za nominacje ;) co prawda bralam juz udział w zabawie ale twojw pytania są ciekawe więc na nie z chęcią odpowiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za nominację. Miałam już nie brać udział w zabawie, ale jednak się skuszę, gdyż nominowała mnie jeszcze jedna osoba. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo dziękuję za nominację, na pytania na pewno odpowiem.

    Ooo, "Tajemniczy ogród"! Książka dzięki, której pokochałam czytanie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za nominację!! :)
    Odpowiem na pytania w najbliższym poście, a jeśli nie najbliższym to w następnym :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje odpowiedzi są już na stronie :)
      Miłego dnia!

      Usuń
  7. Cześć Nessie, ogromnie dziękuję za nominację, ale brałam już w niej jakiś czas temu udział i teraz mnie nie ciągnie, żeby wziąć w niej udział w najbliższym czasie. Może za jakiś czas. Świetne odpowiedzi. Też dzieliłam pokój z rodzeństwem, starszą siostrą, a jak byłyśmy młodsze to spałyśmy na jednym łóżku, na wersalce z granicą w połowie - spałam głową tam gdzie jej nogi i nie raz dostawałam kopa prosto w nos kolanem - aż miewałam krwotoki z nosa przez kilka lat. Taaaaak, rodzeństwo bywa baaaaardzo niebezpieczne. Brrr :D:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha,no to masz niezłe wspomnienia :P Nie musisz odpowiadać, jeśli nie chcesz :) Ja już chyba czwarty raz robię taki post, ale jak chcesz możesz odpowiedzieć tutaj :)

      Usuń
  8. Fajnie dowiedzieć się o Tobie trochę prywatnych rzeczy :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jesteśmy do siebie podobne:) Ja również o tych samych porach dnia czytam książki. Często się zdarza, że jak wracam ze szkoły tramwajem ( wtedy kiedy nie jadę z moim chłopakiem) to czytam książki, chociaż zdecydowanie lubię ciszę, dlatego najbardziej lubię czytać w domu :) Bardzo dziękuję za nominację Słońce :) Już odpowiedziałam na moim blogu na Twoje pytania ;) Pozdrawiam,, Livresland :*

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzięki za nominacje , odpowiem na pytania jak najszybciej ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. http://krainatysiacaksiag.blogspot.com/2013/08/liebster-award.html

    Proszę bardzo. Oto moje odpowiedzi :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Odpowiedzi
    1. No wiem :) Wolałam odpowiedzieć w jednym poście, żeby było w jednym miejscu :)

      Usuń
  13. Dziękuję za nominację, jak znajdę chwilkę to chętnie odpowiem na zadane przez Ciebie pytania :)

    OdpowiedzUsuń

Każdy Wasz komentarz jest dla mnie zachętą do prowadzenia tego bloga. Każdy ślad jaki tutaj zostawicie sprawia, że jest mi ciepło na sercu. Zapraszam Was więc do komentowania, czytam każdą Waszą odpowiedź i jestem chętna do dyskusji. Chętnie odwiedzę również Wasze blogi :)

Jeżeli jesteś osobą anonimową, Ciebie też zachęcam do komentowania. To naprawdę bardzo miłe, kiedy widzę, że czytacie moje posty. Tylko nie zapominajcie się podpisać :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...