poniedziałek, 16 grudnia 2013

65. "Tajemnica Graala. W poszukiwaniu rzeczywistej Obecności" Mike Aquilina, Christopher Bailey


Zapewne każdy z nas słyszał o Świętym Graalu. Motyw tego sławnego kielicha jest bardzo rozpowszechniony w kulturze, szczególnie europejskiej. Podania i legendy o Graalu pojawiły się już w średniowiecznych romansach. Dzisiaj kultura masowa nadal próbuje pokazać nam jego historię, jednak zazwyczaj jest to fikcja. Najważniejsze jest to, żeby rozpoznać prawdę od fałszu, a książka Mike Aquilina i Christopher'a Bailey'a pt. "Tajemnica Graala. W poszukiwaniu rzeczywistej Obecności" pomaga nam odnaleźć tę różnicę.


Król Artur jest pewnie pierwszym skojarzeniem jakie przychodzi nam na myśl, kiedy myślimy o Świętym Graalu. Legendy rycerskie, które powstawały w średniowieczu pokazują nam jak bardzo ludzie chcieli odkryć prawdę. Tylko że tamte utwory były jej znacznie bliżej niż dzisiejsze historie o Świętym Graalu. "Kod Leonarda da Vinci" Dana Browna znają chyba wszyscy. Podobnie jest z filmem "Excalibur", czy "Indiana Jones i ostatnia krucjata". Te utwory, które są częścią naszej współczesnej kultury, niekoniecznie ukazują rzeczywistość. Autorzy "Tajemnicy Graala" pokazują, że ludziom znacznie łatwiej jest uwierzyć w fikcję, jest to dla nich wygodniejsze. 

Co mogę powiedzieć o tej książce? Według mnie wiedza, którą tutaj znalazłam jest wystarczająco wyczerpująca. Wszystko napisane jest fajnym językiem, nie trudnym, ale wyjaśniającym wątpliwości. Nie znajdziemy tutaj nazw, czy terminów,  o których nic byśmy nie wiedzieli. Z "Tajemnicy Graala" dowiedziałam się bardzo dużo. Autorzy zbadali historię Graala od początku, możemy przeczytać tu o królu Arturze, któremu poświęcono dosyć dużo uwagi, o współczesnych utworach i ich przesłaniu. Nawet w najnowszej historii Graal był obecny. Np. nie wiedziałam, że był on interesujący dla nazistów. Cała książka jest podzielona na czytelne rozdziały, których tytuły sugerują o czym będziemy czytać, a także zachęcają do tego. Z tej książki dowiedziałam się nowych faktów, ale też uporządkowałam swoją wiedzę. Polecam ją wszystkim zainteresowanym i nie tylko :)

tytuł: "Tajemnica Graala. (...)"
autor: Mike Aqulina, Christopher Bailey
rok wydania: 2008
wydawnictwo: Wydawnictwo M
ilość stron: 212

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu M!

13 komentarzy:

  1. Zawsze lubiłam opowieści o królu Arturze. Ale fajnie byłoby się dowiedzieć jak wyglądała prawda. Zapowiada się ciekawie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ooo, zawsze mnie coś w tym Graalu fascynowało :D Zdecydowanie pozycja dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zupełnie nie moje klimaty, raczej nie skuszę się na tę lekturę.
    Pozdrawiam ! :>

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak, Indiana Jones o wiele bardziej kojarzy mi się z Graalem niż Król Artur. Pewnie dlatego, że angielskie kultura i literatura od zawsze jakoś mnie... nudziły. A (kultowe) filmy przygodowe? To co innego :)
    Pozdrawiam, do Gwiazdki zostało już tylko 8 dni :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Święty Graal? Raczej sobie odpuszczę. Może bym nabyła trochę wiedzy, a nawet zaskoczyła panią z historii, ale nie. Daruję sobie.
    Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Może się skusze:)Swego czasu troche się tym interesowałam

    OdpowiedzUsuń
  7. Na pewno można by poznać wiele ciekawych informacji, zwłaszcza że jest dobrze napisana :) Dla fanów takiej tematyki będzie to interesująca pozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy nie zastanawiałam się nad tym, czy Święty Graal mnie interesuje- raczej omijałam tę tematykę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pierwsze o tym słyszę, ale ciekawie się zapowiada:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Motyw Graala szalenie mnie interesuje, więc z tym większą ciekawością sięgnę po tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń

Każdy Wasz komentarz jest dla mnie zachętą do prowadzenia tego bloga. Każdy ślad jaki tutaj zostawicie sprawia, że jest mi ciepło na sercu. Zapraszam Was więc do komentowania, czytam każdą Waszą odpowiedź i jestem chętna do dyskusji. Chętnie odwiedzę również Wasze blogi :)

Jeżeli jesteś osobą anonimową, Ciebie też zachęcam do komentowania. To naprawdę bardzo miłe, kiedy widzę, że czytacie moje posty. Tylko nie zapominajcie się podpisać :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...