wtorek, 5 maja 2015

Oddaj książkę - Stwórz bibliotekę - Zainspiruj innych


Witajcie kochani! Dzisiaj chciałabym przybliżyć Wam pewną kampanię społeczną, która bardzo mnie zaciekawiła i zrobiła na mnie niemałe wrażenie. Przeczytajcie więcej o Zaczytanych!

Zaczytani to ogólnopolska akcja społeczna, której celem jest stworzenie bibliotek w szpitalach, domach dziecka i hospicjach. Jednocześnie przyczynia się do promowania czytelnictwa. Dzięki książkom, które zostaną zebrane w ramach zbiórki, mali pacjenci mogą zapomnieć o chorobie, wciągnąć się w niesamowite historie, zainspirować. Dzieci nie tylko będą mogły przeczytać opowieść, ale także zabrać ją ze sobą do domu. Zaczytani to akcja, na którą naprawdę warto zwrócić uwagę :) Więcej możecie się dowiedzieć na zaczytani.org 


W tym roku w dniach 04.05 - 31.05.2015 organizowana jest Wielka Zbiórka Książek w Warszawie. Książki można zostawić w wielu miejscach, zarejestrowanych jest już ponad 300 placówek.


Jeżeli posiadacie książki z kategorii dziecięco - młodzieżowej, bajki, których już nie czytacie, bądź którymi chcielibyście się podzielić, dając im nowe życie, z pewnością ucieszą one małych pacjentów. Radość sprawią również książki, które kupicie specjalnie w ramach akcji Zaczytani, bądź te, które zrobiły na Was szczególne wrażenie - możliwości jest bardzo dużo :) Jako osoby prywatne macie możliwość przyniesienia opowieści osobiście na miejsce zbiórki - znajdźcie na mapie punkt zbiórki najbliżej Waszego miejsca zamieszkania. Wyślijcie na adres podany tutaj, albo zorganizujcie własny punkt zbiórki!    


Jak podobają się Wam Zaczytani? Spójrzcie tylko na te słodkie sówki! :P Na stronie akcji znajdziecie również wiele cytatów dotyczących książek i czytelnictwa, które naprawdę motywują. 

Pomożecie promować czytelnictwo wśród dzieci? Ja zrobię to na pewno :) Bardzo Was do tego zachęcam. 

 

5 komentarzy:

  1. Świetna akcja! ♥ Wiem, co to jest szpitalna nuda - sama podczas pobytu przeczytałam 4 grube książki :P Gdybym mieszkała w Warszawie, na pewno wzięłabym udział. Dlaczego wszystkie genialne akcje są w dużych miastach? Na targi też nie jadę, bo mam daleko... Czuję się wykluczona :<

    Pozdrawiam
    Isabel Czyta - mój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł na akcje. Jak dojdzie do mojego miasta to mogę oddać kilka bajek i książek, które i tak tylko zajmują półkę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawa akcja. Póki co niestety nie mogę sie do niej przyłączyć, gdyż trzymam książki dla młodszego rodzeństwa, ale jak braciszek dorośnie i akcja nadal będzie aktualna to z pewnością oddam. Istnieje jeszcze druga opcja, że mój braciszek w ogóle ksiązkami nie będzie się interesował, więc wtedy zrobie z nich porzytek :>

    OdpowiedzUsuń
  5. Sama wiem jak to jest siedzieć w szpitalu i bardzo podoba mi się taka akcja ;)

    OdpowiedzUsuń

Każdy Wasz komentarz jest dla mnie zachętą do prowadzenia tego bloga. Każdy ślad jaki tutaj zostawicie sprawia, że jest mi ciepło na sercu. Zapraszam Was więc do komentowania, czytam każdą Waszą odpowiedź i jestem chętna do dyskusji. Chętnie odwiedzę również Wasze blogi :)

Jeżeli jesteś osobą anonimową, Ciebie też zachęcam do komentowania. To naprawdę bardzo miłe, kiedy widzę, że czytacie moje posty. Tylko nie zapominajcie się podpisać :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...