sobota, 1 czerwca 2013

Hello June - czyli cytat na miesiąc czerwiec


Dzisiaj pierwszy czerwca, czyli jak pewnie każdy wie Dzień Dziecka. To także dzień urodzin mojej siostry, ale też dzień, kiedy na moim blogu ukazuje się post z akcji "Cytat miesiąca". Zanim podam cytat na czerwiec, napiszę co nieco o tym miesiącu.

Czerwiec to szósty miesiąc w roku. Swoją nazwę wziął od pewnego owada, a mianowicie czerwca polskiego, który był zbierany właśnie w tym miesiącu i z którego wyrabiało się czerwony barwnik. Owad ten był niegdyś bardzo ważny i w XV/XVI w. był jednym z najważniejszych towarów eksportowych Polski.
Wielu ludzi uważa czerwiec za miesiąc kwiatów. Oczywiście to stwierdzenie jak najbardziej pasuje do tego miesiąca. To wtedy zaczyna kwitnąć większość kwiatów w naszych ogrodach, między innymi róże, a wokół słychać śpiew ptaków i brzęczenie pszczół. Czerwiec jest miesiącem na skraju wiosny i lata. Dopiero pod jego koniec następuje pierwszy dzień lata. Co za tym idzie zbliżają się wakacje i snujemy plany na te letnie miesiące.
W czerwcu świętujemy takie dni jak Dzień Dziecka(1 czerwca), Światowy Dzień Środowiska(5 czerwca), Dzień Przyjaciela(9 czerwca), Dzień Ojca(23 czerwca), Noc Świętojańska(23/24 czerwca), Dzień Przytulania(24 czerwca).

A teraz CYTAT MIESIĄCA


"Żaden dzień się nie powtórzy,
nie ma dwóch po­dob­nych nocy,
dwóch tych sa­mych pocałunków,
dwóch jed­na­kich spoj­rzeń w oczy."

Pewnie większość osób kojarzy te słowa. Kiedy tylko przeszukując cytaty znalazłam ten, wiedziałam, że to jest myśl tego miesiąca. Nie będę tu tłumaczyć tych słów. Każdy zapewne wie, że chodzi w nim o przemijanie i cieszenie się chwilą obecną :) Cały wiersz Wisławy Szymborskiej "Nic dwa razy", bo o nim mowa, robi na mnie ogromne wrażenie. Dlatego zachęcam do zapoznania się z całym utworem naszej noblistki. 

15 komentarzy:

  1. Uwielbiam ten cytat :)
    Ciekawe informacje.
    16 czerwca mam urodziny i dlatego jest to mój ulubiony miesiąc :))
    Pzdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to się nie dziwię. Ja zawsze chciałam mieć urodziny w jakiś cieplejszy miesiąc, ale niestety w styczniu było to niemożliwe :)

      Usuń
  2. Bardzo lubię ten cytat ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystkiego najlepszego dla siostry, a także dla Ciebie, bo każdy powinien mieć w sobie coś z dziecka, niezależnie od tego, ile ma lat. :)
    A cytat dobrze mi znany, przepiękny i zmuszający do refleksji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zdaniem każdy powinien obchodzić Dzień Dziecka, bo jakby nie patrzeć to wszyscy jesteśmy dziećmi, z tym, że niektórzy dużymi :) Dziękuję za życzenia, również w imieniu siostry :)

      Usuń
  4. Bardzo lubię cały wiersz i mam dla mnie wielką wartość sentymentalną :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest jeden z moich ulubionych wierszy. Napisany w prosty sposób, ale przekazujący bardzo dużo :)

      Usuń
  5. Piękny cytat. Spotykam się z nim pierwszy raz, ale kopiuje i zapisuje, żeby tylko nie zapomnieć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że cię zachęciłam. Myślałam, że cytat jest znany, ale w takim razie dobrze, że go tutaj umieściłam :)

      Usuń
  6. A nie wiedziałam, skąd właśnie nazwa tego miesiąca.

    Cytat wybrałaś naprawdę cudowny... Uwielbiam go.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Co do nazwy miesiąca, przeszukuję naprawdę dużo stron, ale w ten sposób znajduję też wiele przydatnych informacji. Mam nadzieję, że na każdy miesiąc znajdzie się coś ciekawego :)

      Usuń
  7. Piękny cytat jak i sam wiersz. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mój ulubiony miesiąc i cytat. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...